9 juni 2017

Ben Brink nieuwe wethouder Tielse PvdA

De fractie van de PvdA Tiel draagt Ben Brink voor als nieuwe wethouder. Als de Tielse gemeenteraad akkoord gaat, dan wordt Ben Brink daarmee de opvolger van Corry van Rhee-Oud Ammerveld. Zij heeft op donderdag 8 juni als wethouder afscheid genomen om waarnemend burgemeester van de gemeente West Maas en Waal te worden.

Ben Brink is 12 jaar raadslid geweest voor de Tielse PvdA, waarvan hij 6 jaar fractievoorzitter was. In 2014 nam hij afscheid van de politiek. Voor zijn verrichtingen in de Tielse gemeenteraad is hij toen benoemd tot lid in de orde van Oranje Nassau. In het dagelijks leven is Ben Brink actief geweest in het waterschapswezen. Zo is hij jarenlang het hoofd van de afdeling plannen geweest bij het Waterschap Rivierenland.

Fractievoorzitter Nathan Gradisen licht de keuze voor Ben Brink toe: “De Tielse afdeling van de PvdA heeft aan het begin van deze raadsperiode aangegeven dat naast Corry van Rhee-Oud Ammerveld, ook Ben Brink een geschikte wethouder zou zijn. Wij volgen als fractie dat advies. Ben brengt een enorme ervaring met zich mee als bestuurder. Hij heeft veel verstand van zaken en een nuchtere blik. Bovendien is Ben enorm gemotiveerd. Wij zijn ervan overtuigd dat hij een heel goede wethouder wordt voor Tiel.”

Tijdens de raadsvergadering van 21 juni 2017 zal de Tielse gemeenteraad stemmen over de benoeming van Ben Brink tot wethouder.