Door op 9 juni 2013

Ad Maassen overleden

Op 8 juni 2013 is Ad Maassen overleden, na een 6 jaar durende strijd tegen een ernstige ziekte. Ad Maassen was in de vorige raadsperiode raadslid voor de PvdA. Daarnaast kenden veel Tielenaren hem als voorzitter van de Stichting Ridderweide, de wijkvereniging van dat gedeelte van Tiel-West. Ad Maassen is lange tijd werkzaam geweest in de gezondheidszorg, onder meer als zorgmanager bij verpleeghuis Vrijthof in Tiel. Hij was tevens actief in het bestuur van de vakbond Abva/Kabo, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Verder was hij bestuurslid bij een drietal Betuwse verzorgingshuizen. Binnen de Tielse PvdA heeft hij zich, voordat hij raadslid werd, jarenlang verdienstelijk gemaakt in het afdelingsbestuur, onder andere als vice-voorzitter.

Ad Maassen werd op 17 januari 2007 in de gemeenteraad van Tiel voor de PvdA benoemd. Niet lang daarna kreeg hij echter te horen dat hij ernstig ziek was, waardoor het er naar uitzag dat hij het raadslidmaatschap moest opgeven. Dat was echter buiten Ad gerekend, want Ad wist zich snel weer terug te vechten in de gemeenteraad. Er waren wel periodes dat hij het raadslidmaatschap door zijn ziekte niet kon uitoefenen, maar uiteindelijk heeft hij tot maart 2010 in de raad gezeten.

We herinneren ons Ad Maassen niet alleen als een vechter, iemand die niet zomaar opgaf, maar ook als een enorm sociale, betrokken, en enthousiaste man, die met name aandacht had voor ouderen en zieken. Ad Maassen laat een vrouw, twee zonen en vier kleinkinderen achter.