Door Dave Verbeek op 6 oktober 2014

Beweging

Al jaren geloof ik erin dat politiek niet heel veel anders is dan het berijden van een fiets. Om vooruit te komen en balans te vinden moet je blijven bewegen. Jezelf telkens opnieuw uitvinden. De afgelopen wordt er in Den Haag en op het gemeentehuis steeds meer gezegd dat we als medemens elkaar kunnen helpen. Daar geloof ik in en daarvoor zit ik ook bij de PvdA. Maar elkaar helpen kan je in de politiek alleen maar als je dicht op mensen staat die je wilt helpen.

In het afgelopen jaar heb ik veel beweging gezien. We hebben bij heel veel mensen op de stoep gestaan, naar hun verhaal en ideeën gevraagd. Maar het meest trots ben ik erop dat nieuwe en oude gezichten er samen hard aan werken om veel meer voor u te kunnen betekenen. Daarom wil ik graag een tipje van de sluier oplichten waar we onze afdeling mee bezig zijn.

Nieuwe initiatieven
Zo is het nieuwe bestuur hard aan de slag met het oprichten van een Ombudsteam. Vrijwilligers die helpen als u vastloopt bij de overheid. Er is al een lijst met tal van mensen die hun expertise kosteloos aanbieden voor hen die het nodig hebben. Zo kunnen we u verder helpen en helpt u ons ook om zinloze of moeilijke regels aan te pakken.

Tegelijkertijd worden er er een aantal klankbordgroepen opgericht. Inwoners van Tiel uit verschillende groepen die aangeven wat er in hun omgeving speelt en mensen in hun eigen omgeving ook betrekken. Als u daar graag deel van uitmaakt, neemt u dan ook vooral contact met ons op! En natuurlijk blijven we doorgaan met het langsgaan van de deuren en het vragen wat u van uw gemeente vind. En daar waar u problemen ondervind, kan je ook altijd direct terecht bij ons om vragen te stellen of om zaken aan de kaak te stellen.

Onze opdracht de komende jaren
Bij al deze initiatieven werken we met z’n allen, bestuur, fractie en vrijwilligers, mee. Voor mij en alle fractieleden is het meer dan ooit de taak om al deze geluiden en vragen ook te stellen in de raadszaal Want daar waar we onze inwoners vragen om elkaar te helpen, is het ook aan ons om u daar weer bij te helpen. En dus ook om uw zorgen te vertalen in acties die het verschil maken. Of het nu het verplaatsen is van visboer Rob, het veiliger maken van uw buurt, goede ondersteuning voor mantelzorgers, het ondersteunen van de basis- en middelbare scholen in Tiel of het uiten van zorgen over het hondenpoepbeleid in Tiel.

De PvdA moet er zijn voor jou. En ik ben er trots op om deel uit te maken van een team wat daarvoor gaat zorgen.

Dave Verbeek

De afgelopen jaren zijn de verschillen tussen inwoners in ons land en onze gemeente sterk toegenomen. Oudere mensen hebben veel meer moeite met het vinden van een geschikte baan. Heb je zorg nodig? Reken dan op stevige eigen bijdrages die je moet betalen, ook al moet je rondkomen van een minimaal loon of een uitkering.

Meer over Dave Verbeek