28 november 2013

Corry van Rhee lijsttrekker PvdA Tiel

De leden van de Partij van de Arbeid Tiel hebben Corry van Rhee-Oud Ammerveld (56) gekozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Sinds 2002 is zij actief in de gemeentepolitiek in Tiel, eerst als raadslid en fractievoorzitter en vanaf 2009 als wethouder en loco-burgemeester. In de reactie op haar verkiezing zei ze in navolging van John F. Kennedy erin te geloven dat een mens de wereld kan veranderen en dat ieder mens dat hoort te proberen. Daar zal ze ook in de nieuwe periode haar best voor doen in het belang van de inwoners van Tiel.

Van de zittende raadsleden heeft Jan Beijer zich niet herkiesbaar gesteld. Hij vindt het niet wenselijk dat een raadslid langer dan twee periodes in de raad blijft zitten. Fractievoorzitter Nathan Gradisen staat als nummer 2 op de lijst, Laura Metiary op 3, Abdel Saddiki op 5 en Nese Budak op 7. Ben Brink neemt op eigen verzoek een lage plaats (15) in. Nieuwkomers in de top-10 van de kandidatenlijst zijn Dave Verbeek (4), Kamiel Gulikers (6), Han Jansen (8), Jolanda Heijmans (9) en Ahmed Charifi (10).

Nieuwe kandidaten zijn voorts: Layla Mulay (11), Martijn Michielsen (12), Harry Gerrits (13), Jan Willem Breukelman (14) en Kaya Sariwating (16).

PvdA-voorzitter George Harteman verwelkomde veertig leden op de ledenvergadering. De Tielse PvdA is een van de snelstgroeiende afdelingen van ons land en heeft nu 129 leden. Er is veel jonge aanwas. Voor de gemeenteraadsverkezing hadden zich 18 nieuwe, vaak jonge, kandidaten aangemeld. Mede op basis hiervan kwam Harteman tot een prognose van acht zetels in de nieuwe raad. Hij verwees hierbij naar de goede resultaten die de PvdA onlangs heeft behaald bij lokale verkezingen in Friesland.