Door Dave Verbeek op 21 mei 2017

Corry van Rhee-Oud Ammerveld benoemd als waarnemend burgemeester West Maas en Waal

Afgelopen vrijdag is onze wethouder Corry van Rhee benoemd als waarnemend burgemeester van buurgemeente West Maas en Waal. Ze zal per 19 juni aan haar nieuwe functie beginnen en voor die tijd afscheid nemen als wethouder van Tiel. Daarmee komt een periode van 8 jaar als raadslid en vervolgens 8 jaar als wethouder namens de PvdA in Tiel ten einde.

Natuurlijk wensen de fractie en het bestuur Corry namens de gehele afdeling veel succes in haar nieuwe functie. Tegelijkertijd vinden we het jammer om afscheid te moeten nemen van een goede bestuurder en een hartelijke collega.

In haar 8-jarige periode als wethouder heeft Corry veel aandacht gegeven aan de binnenstad van Tiel. Mede daardoor zijn nieuwe winkelketens als de Esprit en H&M naar Tiel gekomen. Daarnaast heeft ze als voorzitter van Medel veel nieuwe bedrijven naar Tiel gehaald, wat duizenden nieuwe banen heeft opgeleverd. Als voorzitter van Lander en Werkzaak is ze betrokken geweest bij het aan het werk helpen van inwoners die dat moeilijk zelfstandig voor elkaar kregen.

Resultaten waar de Tielse PvdA-afdeling trots op is. Met oprechte interesse in haar partijgenoten heeft Corry bijgedragen aan een goede sfeer en saamhorigheid in de afdeling. Daarom wil de afdeling haar bedanken voor een enorm prettige samenwerking. De gemeente West Maas en Waal krijgt met Corry een zeer kundige waarnemend burgemeester.

Dave Verbeek

De afgelopen jaren zijn de verschillen tussen inwoners in ons land en onze gemeente sterk toegenomen. Oudere mensen hebben veel meer moeite met het vinden van een geschikte baan. Heb je zorg nodig? Reken dan op stevige eigen bijdrages die je moet betalen, ook al moet je rondkomen van een minimaal loon of een uitkering.

Meer over Dave Verbeek