Door op 23 oktober 2010

Gemeente wil veiliger provinciale weg

De gemeente heeft het provinciaal bestuur gevraagd om op de provinciale weg Tiel-Buren ter hoogte van de afslag naar Thedingsweert maatregelen te nemen om deze afslag veiliger te maken. Dat zei wethouder Driessen in de raadsvergadering van 20 september in antwoord op vragen van de PvdA-fractie.

De fractie attendeerde op de ernstige ongelukken die hier hebben plaats gevonden. Deze ontstaan doordat automobilisten die vanaf Tiel linksaf richting Thedingsweert willen, (onverwacht) stil gaan staan op de provinciale weg als er tegenliggers zijn. Onlangs raakte een Tielse automobiliste hier zwaar gewond toen ze met haar auto frontaal op een tegenligger botste, die op de verkeerde weghelft terecht was gekomen na een kettingbotsing. Volgens de PvdA werd het hoog tijd dat B en W bij de provincie aandringen op spoedige maatregelen. Volgens Driessen heeft de gemeente al actie ondernomen. De PvdA wil dat de gemeente de raad op de hoogte houdt van de verdere ontwikkelingen.

Waar ben je naar op zoek?