9 maart 2012

George Harteman nieuwe voorzitter PvdA Tiel

George Harteman (1957) is door de ledenvergadering gekozen tot nieuwe voorzitter van de PvdA afdeling Tiel. Hij is de opvolger van Manon van der Wal, die vorig jaar afscheid nam als voorzitter. Harteman is medisch analist van beroep en tot voor kort werkzaam als docent natuur en techniek bij RSG Lingecollege. Hij is geboren en getogen in Tiel. Zijn belangstelling voor politiek heeft hij van huis uit meegekregen. Zijn vader Cor Harteman was vakbondsman in hart en nieren en in de zeventiger en tachtiger jaren raadslid voor de PvdA, die met een groot aantal voorkeurstemmen werd gekozen.

De PvdA-afdeling verwelkomde nog twee nieuwe bestuursleden: Kamiel Gulikers en Renee Otten. De bestuursleden Talat Sahin en Trijn Warrink werden herkozen. Tijdens de ledenvergadering werd afscheid genomen van plaatsvervangend-voorzitter Mya van Amersvoort, die ruim tien jaar zitting in het bestuur heeft gehad. Ook Umut Ersoy en Alex van ’t Klooster keren niet in het nieuwe bestuur terug. De scheidende bestuursleden werden bedankt voor de bewezen diensten en kregen bloemen en een cadeaubon aangeboden. De vergadering werd door meer dan dertig leden bezocht. Deze grote belangstelling was voor het nieuwe bestuur een steun in de rug om enthousiast aan de slag te gaan.