Door op 29 mei 2010

Politieke markt: Jeroen Dijsselbloem in Tiel

Op zaterdag 29 mei was er politieke markt in Tiel, voor de Tweede Kamerverkiezingen van woensdag 9 juni. Daarbij kregen de plaatselijke PvdA-politici hulp van een landelijk kopstuk, Jeroen Dijsselbloem, de nummer 5 op de kandidatenlijst van de PvdA. Jeroen Dijsselbloem is op dit moment vice-fractievoorzitter van de PvdA, en is de woordvoerder op het gebied van integratie, kinderbescherming en jeugdzorg.

Om 10:00 uur werd Jeroen Dijsselbloem bij de Waterpoort opgewacht door een groep PvdA’ers. Daarna liep de groep, samen met Dijsselbloem, over de markt op Plein. Ondertussen werden er rode rozen en ballonnen uitgedeeld. Langzaam liep de groep richting de Markt, waar de kramen van de politieke partijen stonden. Daar werd verder gegaan met het uitdelen van ballonnen, rozen, zakjes Job Cohen-thee, winkelwagenmuntjes, zakjes klaprozenzaad, flyers en PvdA-kranten. Daarnaast was er de gelegenheid voor mensen om in gesprek te gaan met Dijsselboem, om daarbij uitleg te krijgen over de standpunten van de PvdA.

Jeroen Dijselbloem moest, in verband met andere campagneverplichtingen, om 12:15 uur afscheid nemen van Tiel, maar daarna ging de overgebleven groep PvdA’ers driftig verder met het uitdelen van de PvdA-spullen. De belangstelling was zo groot, dat ze – toen er langzaamaan werd opgeruimd – “nee” moesten verkopen op de vraag of er nog bepaalde spullen waren. Al met al kan de PvdA Tiel terugkijken op een geslaagde ochtend en middag. We hopen dat de mensen uit Tiel nu een gemakkelijkere keuze hebben voor de verkiezingen van 9 juni!