9 maart 2016

PvdA Tiel reikt boeket uit op Internationale Vrouwendag

De Tielse afdeling van de PvdA heeft op 8 maart 2016 een boeket uitgereikt aan vrouwen die zich jarenlang met hart en ziel hebben ingezet voor de Tielse gemeenschap. Aanleiding om deze vrouwen in het zonnetje te zetten was Internationale Vrouwendag.

“Mya van Amersvoort heeft zich voor onze partij jarenlang belangeloos ingezet voor een beter Tiel en dat is zeker een bloemetje waard”, aldus PvdA-voorzitter George Harteman. Daarnaast werd er een boeket bezorgd bij Buah Hati in Tiel-West (foto). Bij die stichting zetten veel vrouwen zich vrijwillig in om de organisatie te ondersteunen bij activiteiten in de buurt. Het boeket is dan ook overhandigd als blijk van waardering om de buurt te verbeteren.

Elk jaar is het op 8 maart Internationale Vrouwendag. Een bijzondere dag die voor veel vrouwengroepen en vrouwenorganisaties belangrijk is om aandacht te vragen voor gelijke rechten voor vrouwen. De noodzaak om gelijk rechten voor vrouwen te herdenken is ook een stimulans om te blijven strijden. De Tielse afdeling van de PvdA vindt dit een moment om bij stil te staan.

Kent u iemand die zich ook jarenlang met hart en ziel inzet voor een lokale vereniging, organisatie of initiatief? Of iemand die zich op andere wijze heeft onderscheiden of verdienstelijk heeft gemaakt in Tiel? Laat het ons weten en wellicht kunnen wij die persoon op een ander moment in het zonnetje zetten. Neem contact op via [email protected].