19 januari 2014

PvdA Tiel start campagne met rozen en taart

De PvdA Tiel ging zaterdag de straat op en de wijken in als aftrap voor de gemeenteraadsverkiezing op 19 maart. Dat gebeurde tegelijkertijd met de aftrap van de landelijke PvdA-­campagne in Utrecht. Tientallen PvdA’ers trokken de Hertogenwijk in om daar aan de deur rozen uit te delen en mensen te vragen wat ze van hun buurt vinden. De PvdA Tiel trekt één keer per maand op die manier de wijken in. ‘s Middags deelde de groep honderden rozen uit aan het winkelpubliek in de binnenstad. Ook daar werd de mensen gevraagd wat hun wensen zijn voor de toekomst van de gemeente.

Verder zetten de PvdA’ers vrijwilligers in het zonnetje. Zij kregen als waardering voor hun inzet een taart aangeboden. Als eerste werden de mensen van de Stichting Dierenhulp Dierenambulance Tiel met een taart verrast. In de middag was er taart voor het Repair Café bij Kringloopwinkel Secunda. Hier kunnen bezoekers kapotte spullen meenemen en deze met hulp van vrijwilligers weer repareren. Ook was er taart voor de vrijwilligers van de Wereldwinkel in Tiel. De Wereldwinkel verkoopt cadeaus en levensmiddelen uit andere culturen, die gemaakt zijn met respect voor mens en milieu. De drie organisaties reageerden erg enthousiast op het gebaar van de PvdA.

De PvdA Tiel kijkt terug op een geslaagde en positieve campagneaftrap naar de verkiezingen toe.