Door op 8 juni 2011

PvdA Tiel huldigt jubilarissen

65 jaar lid van de Partij van de Arbeid; dat is net zo lang als de partij bestaat. De Tielse PvdA heeft vier leden die dit bijzondere jubileum konden vieren. Op vrijdag 13 mei 2011 werden zij en een aantal andere PvdA-leden gehuldigd in het FNV verenigingsgebouw De Schering. Daar reikte wethouder Corry van Rhee-Oud Ammerveld spelden uit aan mevrouw H.M. Spee-van Vliet, mevrouw J. Kramer-Spaans, de heer R.W. Kramer en de heer A.C.Reusen. Deze vier mensen zijn lid vanaf het prille begin van de PvdA in 1946. Daarnaast werd mevrouw J.C. Tabor-Ruitenberg gehuldigd, die 50 jaar lid is van de PvdA. Ten slotte werden mevrouw M.A. van den Berg-Van Batenburg en de heer A. den Ambtman in het zonnetje gezet. Beiden zijn 25 jaar lid van de PvdA.

De voorzitter van de PvdA Tiel Manon van de Wal-Wijbenga nam de aanwezigen in een toespraak kort mee door de geschiedenis van de PvdA en schetste de staat van de partij op de momenten waarop de jubilarissen lid werden van de PvdA. Het officiële gedeelte van de bijeenkomst werd spontaan en passend afgesloten door één van de jubilarissen, de heer Kramer, die een zelfgeschreven gedicht voordroeg over de mens en de verschillende wegen die de mens door het leven heen bewandeld. Wegen die helaas niet tot vrede hebben geleid.

Opname van de huldiging kunt u hieronder zien. Deze zijn afkomstig van het YouTube-kanaal van de Tielse fotograaf Jan Bouwhuis: