Stel je kandidaat voor de Tielse gemeenteraad!

Door Abdel Saddiki op 5 juli 2021

Wil je politiek actief worden in de gemeente Tiel en is de PvdA je partij? Grijp dan nu je kans! De PvdA Tiel is op zoek naar kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezing van 2022. De profielschets voor kandidaat-raadsleden en voor de kandidaat- wethouders vind je via onderstaande link.

PvdA Tiel_Functieprofiel Raadslid en wethouder

Heb je belangstelling? Je kan je kandideren door uiterlijk 15 oktober 2021 je cv en motivatie in de vorm van een brief (of eventueel een andere manier zoals een video) te mailen naar [email protected]. Voorwaarde voor kandideren is dat je lid bent van de PvdA (of dit in ieder geval voor 15 oktober wordt) en dat je bereid bent de erecode en de interne bereidverklaring te ondertekenen.

Interne-bereidverklaring-GR-2022
Erecode-PvdA

Vanaf 27 september worden de gesprekken gepland met de adviescommissie en de kandidaten. De adviescommissie zal na een zorgvuldig selectietraject een voordracht doen voor de ledenvergadering van de PvdA Tiel in november 2022.

Twijfel je om jezelf kandidaat stellen? Of heb je vragen over het raadslidmaatschap? Neem dan contact op met het bestuur via [email protected].

De PvdA Tiel heeft de ambitie om een sterke, en dus diverse, lijst op te stellen waarbij we juist ook nieuwe mensen de kans willen geven. Bij twijfel willen we graag oproepen om met ons in gesprek te gaan. Mocht je andere geschikte kandidaten kennen, wijs deze dan op de mogelijkheid om zich te kandideren.

Heb je vragen over het proces? Neem dan contact op met de adviescommissie via [email protected].

We komen graag met je in gesprek!

Abdel Saddiki

Mijn naam is Abdel Saddiki, getrouwd en de trotse vader van vier prachtige kinderen. In 1987 verliet ik Marokko op tienjarige leeftijd. Jaren daarvoor had mijn vader in Nederland al werk gevonden als gastarbeider, zo heette dat toen nog. Eerst deed hij zwaar en vuil werk in de metaalindustrie. Later werkte hij bij jamfabriek De

Meer over Abdel Saddiki